"کشف نقاشی پنهان پل سزان در خانه دوران کودکی

یک اثر هنری که گمان می‌رود توسط «پل سزان»‌،‌ نقاش نامدار فرانسوی خلق شده باشد در خانه دوران کودکی این هنرمند پیدا شده است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مرمت خانه دوران کودکی «پل سزان»‌ به کشف اثر هنری بر روی یکی از دیوارها منجر شد که گمان می‌رود توسط این هنرمند خلق شده باشد.

این اثر هنری که در ابعاد ۶ متر مربع خلق شده است، در کاتالوگی در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط یک مورخ هنری تهیه شده بود، به چشم نمی‌خورد.

شهردار «اکس-آن-پرووانس»،‌ شهری در فرانسه پس از کنفرانسی که به همراه «فیلیپ سزان»،‌ نتیجه این نقاش فرانسوی و کارشناسان آثار هنری «سزان»‌ برگزار شد،‌ خبر کشف این اثر هنری را در فضای مجازی منتشر کرد.

این اثر هنری در اوت سال ۲۰۲۳ زیر کاغذ دیواری و گچ سالن پذیرایی اصلی این خانه کشف شد. پدر «سزان»‌ این خانه را در سال ۱۸۵۹ میلادی خریداری کرده بود.

این اثر هنری یک صحنه با موضوع دریا را به تصویر می‌کشد و بخش‌هایی از دکل و بادبان کشتی در آن به چشم می‌خورد.

پروژه مرمت این مکان در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و در آن زمان عموم مردم می‌توانند از این خانه بازدید کنند.

پیش از این ۹ نقاشی دیگز که «سزان»‌ بر روی دیوارهای این خانه نقاشی کرده بود، شناسایی شده بود.

«پل سزان»‌ در سال ۱۸۳۹ میلادی در «اکس-آن-پرووانس»، شهری در جنوب فرانسه متولد شد. او که بیشتر در این شهر کار و زندگی می‌کرد،‌ مدت زمانی هم در پاریس صرف می‌کرد و با هنرمندان امپرسیونیستی همچون «مری کسات» و «کلود مونه» معاشرت می‌کرد.

«سزان»‌ با اینکه صمیمانه با این هنرمندان همکاری می‌کرد، خود را یک هنرمند امپرسیونیست تلقی نمی‌کرد. «پل سزان» به‌رغم هنرمندان امپرسیونیست، نقاشی کردن در کارگاه را به نقاشی کردن در فضای باز ترجیح می‌داد و از به کارگیری ضربات خودانگیخته و فوری اجتناب می‌کرد.

او همچنین علاقه‌ای به ثبت لحظات زودگذر از سوژه‌هایش ـ یکی از ویژگی‌های کلیدی امپرسیونیسم ـ نداشت و بر نمادگرایی و محتوا بیش از سبک تمرکز داشت.

«سزان»‌ در نتیجه این رویکرد هنری، زیبایی‌شناسی منحصر به فردی را ایجاد کرد که از زیبایی‌شناسی معاصرانش متمایز بود.

logo-samandehi